Få ny produkt gratis vid konstigheter av det du köpt

För några år sedan så lyckades vi få tag på ett par produkter av olika sorter som inte var ät eller drickbara. I ett paket var där ett djur i kartongen när jag öppnade, i en läskflaska var där hår inuti. Vi kontaktade respektive företag om detta och fick då hemskickat ett par värdecheckar så jag kunde hämta ut nya produkter helt gratis. Oftast när man gör detta får man bara en värdecheck som ersätter den produkt som du inte kunde äta/dricka upp, men bara det är ju jätte bra! Har du tur får du dessutom en extra kupong utöver.

 

Skulle du hitta något skumt i din nya produkt när du öppnar den, kasta den inte utan behåll den. När vi hade ett djur i kartong så la vi den i en plastpåse tills jag talat med tillverkaren. Sök sen efter tillverkarens sida på nätet, välj kontakt och skriv i deras formulär (eller kopiera e-post och kontakta den vägen) om vad du hittat i din produkt. Du behöver inte skriva mycket mer än så, sen när du får svar får du kanske ett par frågor, ev. önskemål om att du skickar produkten till dem (de betalar) och sen får du hemskickat dina värdekuponger. Skulle de inte självmant nämna detta, vilket vore konstigt isåfall, så fråga vänligt om du skulle kunna får värdecheck så du kan hämta ut en ny produkt eftersom du inte kunde äta/dricka upp den förra.

 

Har du provat detta någon gång?

1 kommentar

Cina

Så gör jag alltid när jag har fått något som är felaktigt. Ofta uppskattar leverantören att man hör av sig också, eftersom de då får veta att det är något fel på deras produkter i stället för att man bara slutar köpa dem för att man är missnöjd. Oftast får man produktens dubbla värde tillbaka i kuponger. Bra sätt som både man själv och företaget tjänar på!

Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta med *
Foto bredvid kommentaren laddas in från Gravatar genom den e-post du anger.